ideabile | The shape of …
We are story drivers. We use innovative design, visual strategy and integrated communication to drive brands toward new destinations.
communication design, integrated communication, visual strategy, exhibition design, concept design, editorial design, logo design, identity system, branding, web design, environmental graphic, graphic design, brand guidelines, art direction, creative direction
232
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-232,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.4,menu-animation-underline,header_top_hide_on_mobile,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

The shape of …

L’identità di un claim

 

IPI è un’azienda leader nella produzione di packaging per uso alimentare.
”The Shape of Life” è il claim che racconta il rapporto tra il contenitore, altamente tecnologico, e il contenuto, connessione diretta con la vita quotidiana di ognuno di noi. Il logo evidenzia questo contrasto alternando un font rigoroso a linee morbide.
Linee grafiche sinuose e colorate si sovrappongono ai key visual identificando le varie anime dell’azienda. L’interattività della brochure riesce a coniugare le esigenze del linguaggio b2b a quello b2c.

 

Services

Integrated Communication: Logo Design, Identity System, Editorial and printing materials, merchandising | Exhibition Design: Environmental graphic

Brand

IPI - Coesia Group

Credits

Project Management: Bonsaininja Studio